Van aanvraag tot uitbetaling, zo werkt een lening afsluiten
De aanvraag van een lening voor jouw klant doe je snel en eenvoudig door gebruik te maken van de kredietmodule. Het proces is gebaseerd op het volgende principe:
- Aanvragen van de offerte
- Vergelijken van de offertes
- Afsluiten van de gewenste lening
Ontdek hoe het aanvragen, vergelijken afsluiten van een lening in de Kredietmodule precies werkt. We hebben het proces stap voor stap voor je inzichtelijk gemaakt. Je bekijkt het hieronder.
Voorbespreken of even sparren over een dossier
Maak gebruik van de expertise van onze kredietspecialisten. Zij gaan graag met jou in gesprek over de haalbaarheid van het dossier van jouw klant. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 17 uur op:
088 – 828 22 88
Aanvragen, vergelijken en sluiten van een consumptief krediet
Stap 1: Aanvragen offerte
Om een geheel vrijblijvende offerte voor jouw klant aan te vragen doorloop je de volgende stappen:
- Log in en klik op “+Aanvraag consumptief“
- Vul het aanvraagformulier in
- Verstuur het formulier
N.B. Ben je een gebruiker van Adviesbox, dan kun je de aanvraag ook vanuit Adviesbox via HDN indienen. Bekijk de instructies hier.
Stap 2: Behandelen aanvraag
Nadat jij de aanvraag voor een offerte hebt ingediend, wordt de aanvraag direct door de kredietspecialisten van Financium opgepakt. We beoordelen de aanvraag en bepalen aan de hand van de gegevens van de aanvraag bij welke kredietverstrekkers wij de aanvraag indienen (dit doen we aan de hand van de verschillende acceptatiecriteria die worden gehanteerd).
Stap 3: Offertes vergelijken
Op werkdagen worden jouw aanvragen binnen 1 uur afgehandeld. Dat betekent dat jij de offertes voor jouw klant kan terug vinden in de Kredietmodule. Zodra de offertes klaar staan, ontvang jij per e-mail bericht.
- Log in en zoekt de aanvraag van de klant op
- Status is veranderd in ‘Offerte selecteren’
- Klik op ‘Bewerken‘
- Je ziet nu het overzicht van de beschikbare offertes
Stap 4: Gewenste lening kiezen
Uit het overzicht met beschikbare offertes kies je de lening die jouw klant wil afsluiten. Je kunt het contract of offerte direct downloaden en door de klant laten tekenen. Bij sommige geldverstrekkers kan de klant ook digitaal tekenen. Lees meer informatie over de afhandeling per geldverstrekker.
Stap 5: Documenten uploaden
Wanneer jouw klant de lening daadwerkelijk wil afsluiten, dan kun je de benodigde documenten uploaden in de Kredietmodule:
- Log in op de Kredietmodule
- Zoek de klant op
- Je zult zien dat de status is veranderd in ‘Uploaden’
- Klik op ‘Bewerken‘
- Upload de documenten
- Verstuur het dossier
Sommige geldverstrekkers hanteren een afwijkend proces. Lees meer informatie over de afhandeling per geldverstrekker.
Stap 6: Afwikkeling
Nadat wij het dossier hebben ontvangen, controleren wij het dossier en starten wij de afwikkeling met de kredietverstrekker. In sommige gevallen worden er naar aanleiding van de ingestuurde documenten nog aanvullende documenten gevraagd. Hier ontvang je dan bericht per e-mail van. De uitkomst van de beoordeling kan zijn:
- De lening wordt definitief goedgekeurd en uitbetaald
- De lening wordt onder andere voorwaarden geaccepteerd. We nemen dan contact met je op om het tegenvoorstel met je te bespreken
- De lening wordt afgewezen.